En lykkelig reise med Oseberg Services
Multilux trengte noen som kunne ta tak i oppgavene umiddelbart og navigere i det komplekse systemet uten lang innføring – en trygghet og kompetanse som Oseberg Services kunne tilby.
Multilux trengte noen som kunne ta tak i oppgavene umiddelbart og navigere i det komplekse systemet uten lang innføring – en trygghet og kompetanse som Oseberg Services kunne tilby.
Selskapet Multilux kom til oss fordi de hadde behov for en samarbeidspartner med inngående kunnskap om Navision – nå utviklet videre som Business Central, en skybasert løsning – som kunne bidra til en smidig overgang og effektiv håndtering av økonomi- og lønnsoppgaver.
Multilux er en stor leverandør av belysning innen samferdsel, infrastruktur, idrettsarenaer, samt en mengde andre utendørs bygg og anlegg. Multilux ble etablert i 2000 og har sitt hovedkontor i Bø i Telemark. Selskapet har med sin lange fartstid opparbeidet seg solid kompetanse og erfaring med belysning basert på norsk klima og nasjonale krav. Etter hvert ble Multilux en attraktiv oppkjøpskandidat, og i sommer ble selskapet kjøpt opp av Micro Matic Norge AS.
Multilux er en solid bedrift som ble etablert helt tilbake i år 2000. Ingrid Listog ble ansatt i administrasjon i 2008 og da var Multilux et lite firma med syv ansatte. Selskapet hadde frem til 2019 en ekstern regnskapsansvarlig, men Ingrid fikk etterhvert ansvar for økonomi og lønn ved kontoret. Nettsider: Multilux
Vi byttet fra Mammut til Navision i 2019. En av utfordringene med å bytte til Navision var at dette er et stort og komplekst system. Det er vanskelig å utnytte alle mulighetene og du får heller ikke lært deg alt i en hektisk arbeidshverdag. Du prioriterer å lære deg akkurat det du MÅ kunne, og har ikke tid til å teste alle de funksjonene og mulighetene som finnes. Derfor er det godt å ha noen som faktisk kan Navision og vet hvordan man best bruker det. Det var da vår økonomi- og HR-ansvarlig sluttet hos oss sommeren 2023 at vi måtte finne en ekstern ressurs. Det finnes mange regnskapsbyråer der ute, men etter vår erfaring er det ikke mange som besitter kompetansen i dette systemet – det gjør Oseberg Services.
Da vi kontaktet Oseberg Services var det veldig positivt for oss at de hadde den kompetansen vi trengte og kunne gå løs på oppgavene med det samme. Samarbeidet har fungert veldig greit siden de alltid er tilgjengelige når vi trenger dem, det er enkelt å få tak i dem og de går rett inn i oppgavene uten mye innføring fra vår side. Effektivt, enkelt og greit – en stor trygghet for oss rett og slett. Det er lett for oss å si mye hyggelig om Oseberg Services siden vår erfaring er så positiv. Det er heller ikke noe problem at Oseberg Services holder til i Tønsberg mens vårt hovedkontor ligger i Bø. Med digitaliseringen trenger vi ikke å sitte på samme sted geografisk for å få til et samarbeid, så dette fungerer helt fint ved hjelp av videomøter, mail og telefon.
Oseberg Services har faktisk aldri vært hos oss, men vi har vært hos dem i Tønsberg. Vi har også i sin tid kjøpt Navision av Oseberg Solutions AS (et tidligere søsterselskap av Oseberg Services), og vi opplever at Oseberg Services virkelig kan dette systemet. Vi liker også måten Oseberg Services fremstår og yter service på. Det er ikke “bare ord” de kommer med – Oseberg Services jobber etter en filosofi som de også etterlever i arbeidshverdagen. Det har blant annet med folkene der å gjøre, det er den rette sammensetningen av mennesker og kompetanse. Vi har både regnskap og lønn hos dem nå. Det har vært en fin flyt i arbeidet og ingen problemer selv om vi har forholdt oss til flere ulike personer hos Oseberg Services på grunn av ferieavvikling og barselspermisjon. Dette er folk med erfaring som jobber bare med lønn, regelverk og permisjoner eksempelvis. Dette kan de og vi trenger ikke tenke på disse tingene. Å hyre inn Oseberg Services har vært en svært god opplevelse – rett og slett.
Hos Oseberg Services er de drevne og kan Navision godt. De har den beste kunnskapen og gjør dermed jobben hurtig og effektivt. Det er veldig fint for oss å kunne outsource disse oppgavene og slippe å tenke på dem. I Oseberg Services sitter de også flere sammen som kan programvaren, og de kan få støtte av hverandre. Vi har forholdt oss til Kim som vår hovedkontakt hos OS – og vi er kjempefornøyde! Makan til type å samarbeide med skal man lete lenge etter. Han har virkelig en høy stjerne hos oss. Kjemi og forståelse for problemstillingene har mye å si. Alt blir mye enklere og smidigere når vi kommuniserer så godt sammen. Jeg har stort sett kontakt med Kim et par ganger i uka, og litt mer før rapportering ved månedslutt. Så har vi rapporteringsmøter en gang i måneden.
På det jevne er vi svært fornøyde. Oseberg Services leverer meget godt – det er et stabilt høyt nivå. De er alltid tilgjengelige, kompetansen er god. Alle jeg har møtt gir et tillitsfullt og godt inntrykk. Oseberg Services er redelige og holder seg innenfor det de lover. Det skaper selvsagt tillit. En tillit vi setter stor pris på!
Det er selvsagt veldig gledelig for oss at kundene våre er fornøyde. Spesielt hyggelig er det når vi opplever at vi leverer på de parameterne vi anser som viktigst. – tilgjengelighet, kompetanse og ekte engasjement. Multilux sin positive tilbakemelding bekrefter at vår tilnærming fungerer, og vi er stolte av at vi har fått muligheten til å støtte dem i denne perioden. Vi vet at gode relasjoner og resultater skapes gjennom tillit, felles forståelse og kompetanse, og vi er takknemlige for det tette og nære samarbeidet vi har med Multilux.
Vi i Oseberg Services har erfart at vår spisskompetanse innen Navision og Business Central gir stor verdi for kundene våre. Dette kommer spesielt til syne i form av trygghet og effektivitet – kundene vet at vi kan systemene ut og inn, og de opplever derfor en stabil drift uten bekymringer. For Multilux har dette betydd at de har kunnet outsource økonomi- og lønnsfunksjoner til oss, og samtidig være trygge på at jobben blir gjort korrekt og raskt.
Kontakt oss